Technik administracji

Technik Administracji to zawód dla osób, chcących podjąć pracę w biurze lub instytucji państwowej. Taka osoba zajmuje się obiegiem dokumentacji w firmie, sporządza różnego rodzaju zaświadczenia, protokoły i sprawozdania. Zarządza biurem, przyjmuje interesantów, organizuje zebrania służbowe.
Gromadzenia dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym.
Nadzorowania wewnętrznej koordynacji działalności jednostek organizacyjnych.
Sporządzania sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań, opracowywania projektów aktów administracyjnych.
Prowadzenia postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnej.
Prowadzenia podstawowej dokumentacji księgowej, związanej z planowaniem kosztów i przychodów, gospodarowaniem majątkiem oraz zarządzaniem zespołem pracowników.
Rozumienia i stosowania w praktyce norm prawnych.
Działalność gospodarcza w jednostce organizacyjnej
Podstawy prawa cywilnego
Postępowanie w administracji
Podstawy prawa pracy
Podstawy prawa administracyjnego
Podstawy finansów publicznych
Wykonywanie pracy biurowej
Język obcy w administracji
W administracji rządowej i administracjach specjalnych, jednostkach samorządu terytorialnego – w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych, w jednostkach organizacyjnych gminy, w samorządach zawodowych, gospodarczych, przedsiębiorstwach, organach organizacji społecznych i zakładach usługowych nie wymagających innych specjalistycznych kwalifikacji.
Nauka w szkole trwa 2 lata, kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe przeprowadzanym przez OKE, zajęcia odbywają się w systemie zaocznym (dwa weekendy w miesiącu), słuchacze odbywają praktyki zawodowe.
Tryb nauki: zaoczny