Technik Administracji to zawód dla osób, chcących podjąć pracę w biurze lub instytucji państwowej. Taka osoba zajmuje się obiegiem dokumentacji w firmie, sporządza różnego rodzaju zaświadczenia, protokoły i sprawozdania. Zarządza biurem, przyjmuje interesantów, organizuje zebrania służbowe.
Gromadzenia dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym.
Nadzorowania wewnętrznej koordynacji działalności jednostek organizacyjnych.
Sporządzania sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań, opracowywania projektów aktów administracyjnych.
Prowadzenia postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnej.
Prowadzenia podstawowej dokumentacji księgowej, związanej z planowaniem kosztów i przychodów, gospodarowaniem majątkiem oraz zarządzaniem zespołem pracowników.
Rozumienia i stosowania w praktyce norm prawnych.
W administracji rządowej i administracjach specjalnych, jednostkach samorządu terytorialnego – w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych, w jednostkach organizacyjnych gminy, w samorządach zawodowych, gospodarczych, przedsiębiorstwach, organach organizacji społecznych i zakładach usługowych nie wymagających innych specjalistycznych kwalifikacji.
Nauka w szkole trwa 2 lata, kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe przeprowadzanym przez OKE, zajęcia odbywają się w systemie zaocznym (dwa weekendy w miesiącu), słuchacze odbywają praktyki zawodowe.
Tryb nauki: zaoczny
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.